آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی رویداد تابستانه «گل‌های اطلسی» و «باغ پرندگان» با حضور شهردار مشهد افتتاح شد (۲ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی (۲ تیر ۱۴۰۳) آبگرفتگی در معابر شهری مشهد نداشتیم (۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزاری جشنواره تفریحی و ورزشی شهربانو در بوستان‌های بانوان مشهد بازدید استاندار خراسان‌رضوی از مرکز جامع درحال‌احداث تشخیص و درمان سرطان «شهید رئیسی» چه کسی قصد تصرف زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری مشهد را دارد؟ | اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی خراسان رضوی و ارجاع موضوع به یگان حفاظت کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک سوپرمارکت در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) دیپلماسی شهری شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس سرآمد است پلمب ۳۰۰ خانه شخصی زائرپذیر غیرمجاز در مشهد اعمال‌قانون ۶ هزار و ۳۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲ تیر ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در مشهد، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت + فیلم آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳) ماجرای روزنامه‌نگار شهید خراسانی واقعه به‌توپ‌بستن مجلس کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان فلسطین و بولوار ملک‌آباد مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) پاسخ شهرداری به گلایه‌های ساکنان محله مهرآباد مشهد درباره ایمنی زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد وسعت درختان پیرامون کشف‌رود به ۴۵۰ هکتار خواهد رسید تصویر زشت یک باغ | نمای بیرونی باغ وحش وکیل آباد مشهد نیازمند اصلاح آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد
سرخط خبرها

برندسازی پروژه‌ها و خدمات مدیریت شهری، کار ویژه روابط عمومی | بحث‌های درآمدی اولویت اصلی معاونت مالی و پشتیبانی

  • کد خبر: ۱۷۶۶۱۷
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
برندسازی پروژه‌ها و خدمات مدیریت شهری، کار ویژه روابط عمومی | بحث‌های درآمدی اولویت اصلی معاونت مالی و پشتیبانی
شهردار مشهد مقدس با اشاره به اهمیت امر اطلاع‌رسانی گفت: برندسازی پروژه‌ها و خدمات مدیریت شهری، کار ویژه مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری است.

به گزارش شهرآرانیوز، "محمدرضا قلندر شریف" در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد افزود: ابتدا از تمامی همکاران خود در مناطق و معاونت خدمات شهری و بخش‌های مختلفی که تلاش کردند و دهه اول محرم آبرومندانه‌ای را برای زائران و مجاوران رقم زدند؛ صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به سانحه تصادف سه نفر از پاکبانان خدوم خدمات شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: متأسفانه طی چند روز اخیر حادثه‌ای تلخ را شاهد بودیم که طی آن شهروندی به علت بی‌احتیاطی، خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز با خودرو با سه تن از همکاران خوب پاکبانمان برخورد کرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: دراین حادثه متأسفانه پاکبان گران‌قدرمان خادم زائران و مجاوران رضا شجاعی اربابان که از ناحیه سر آسیب‌دیده بود؛ در روز عاشورا دارفانی را وداع گفت و خانواده خود و شهرداری را داغدار کرد که برای این عزیز درگذشته طلب رحمت و آمرزش و برای دو تن دیگر از پاکبانان عزیز که در حال طی دوره درمان هستند آرزوی صحت و سلامت داریم.

قلندر در ادامه به مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران شهری اشاره کرد و گفت: باید اعتراف کنم که امروز در حالی با سه تن از مدیران ارشد شهرداری مشهد خداحافظی می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان تمایل به قطع همکاری با آنان نداشتیم.

وی ادامه داد: در مدت کوتاه همکاری که با جناب آقای مؤمنی به‌عنوان معاونت مالی و پشتیبانی داشتیم اخلاق‌مداری و توانمندی‌های ایشان زبانزد بود و بسیار تمایل داشتیم که ادامه همکاری داشته باشیم و برای مجاب کردنشان به ادامه حضور در شهرداری با افراد بسیاری صحبت کردیم، اما بنا به دلایلی جناب آقای مؤمنی مطرح کردند، بیش از این اصرار نکردیم.

شهردار مشهد با تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه مالی و پشتیبانی خاطرنشان کرد: حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری با تمامی معاونت‌های مالی و اداری دستگاه‌های مختلف تفاوت دارد، کار در شهرداری بسیار سنگین و پیچیده است و هر فردی که از شهرداری به بخش دولتی می‌رود احساس می‌کند کارش سبک شده است، اما برعکس فردی که از بخش دولتی به شهرداری به‌ویژه حوزه مالی و پشتیبانی وارد می‌شود متوجه می‌شود با چه‌کار سنگین و طاقت‌فرسایی روبه‌رو است.

قلندر تصریح کرد: جناب آقای مؤمنی طی این دو سال که به شهرداری مشهد و حوزه مالی وارد شدند خوب با مجموعه شهرداری هماهنگ شدند و ارتباط کاری بسیار خوبی با همکاران خود در تمامی بخش‌های شهرداری برقرار کردند.

وی بابیان اینکه معتقدیم هرسال کار در شهرداری معادل حداقل پنج سال فعالیت در سایر بخش‌ها تجربه و کارایی افراد را ارتقاء می‌دهد اظهار کرد: این واقعیتی است و مدیران شهری باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانند.

شهردار مشهد گفت: صمیمانه از تلاش‌ها و زحمات جناب آقای مؤمنی تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم ایشان نه روحا و نه جسماً از شهرداری مشهد به‌صورت کامل جدا نخواهند شد بلکه از تجربیاتشان در حوزه‌های بانکی و مالی در تهران یا هر جا که حضور داشته باشند استفاده خواهیم کرد و برای اینکه ردپایشان پررنگ در شهرداری بماند از ایشان خواهش کردیم تا به‌عنوان مشاور شهردار قبول زحمت کنند و از جناب آقای زوکی نژاد معاون مالی و پشتیبانی شهرداری خواسته‌ایم از تجربیات آقای مؤمنی استفاده کنند.

قلندر به تکریم مدیرکل امورمالی و ذیحساب شهرداری مشهد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به‌شخصه نسبت به جناب آقای جباری تعصب خاصی داشتم و بار اولی که استعفا دادند به‌هیچ‌عنوان قبول نکردم، زیرا آقای جباری جزو ۲۵ نفر نیروی حوزه درآمدی بود که سال‌ها پیش از میان ۳۰۰-۲۰۰ نفر گزینش کرده بودم و با توجه به تخصصی که درحوزه مالی داشتند تمایل داشتم که در شهرداری بمانند.

وی ادامه داد: به جناب آقای جباری اعلام کردیم که اگر قرار باشد استعفا بدهید و به‌صورت مأمور در جای دیگر فعالیت کنید استعفا شما را قبول نمی‌کنم و این را هم می‌گویم که شخصاً ایشان را به‌عنوان گزینه معاونت مالی و پشتیبانی مدنظر داشتم، اما آقای جباری قبول نکردند و بر استعفا خویش و فعالیت در بخش خصوصی اصرار داشتند.

شهردار مشهد اضافه کرد: جناب آقای جباری از مدیرانی بود که در شهرداری تجربه کسب کرد و تجربیاتش بدرد شهرداری می‌خورد و اصلاً تمایل نداشتیم که از شهرداری بروند.

قلندر گفت: پس از قبول استعفای آقای جباری، جناب آقای احمدزاده را برای مدیرکلی امورمانی و ذی‌حسابی و آقای زوکی نژاد را برای معاونت مالی و پشتیبانی با مشورت جناب آقای مؤمنی انتخاب کردم.

وی به تکریم سید ناصر نعمتی رئیس سابق مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: جناب آقای نعمتی نیز یکی دیگر از مدیران اخلاق‌مداری بودند که تمایل به تغییر ایشان نداشتیم، اما بنا به درخواست آقای استاندار، موافقت شد تا در روابط عمومی استانداری مشغول فعالیت شوند که امیدواریم برند خوبی را در روابط عمومی استان ایجاد کنند.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به انتخاب معاون مالی و پشتیبانی شهرداری افزود: جناب آقای زوکی نژاد با توجه به تجربیات و شناختی که نسبت به مجموعه شهرداری داشتند و با مشورت جناب آقای مؤمنی انتخاب شدند، ایشان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری فعالیت داشتند و تجربیات خوبی به همراه دارند.

قلندر اضافه کرد: آقای زوکی نژاد باید به این موضوع توجه داشته باشند که فعالیت حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری بسیار سنگین و پیچیده است لذا باید تمامی توان خود را دراین مسیر به‌کار بگیرید.

وی تصریح کرد: درخواست‌هایی که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص حوزه مالی مطرح شد، خواسته‌های ما نیز است ازجمله رسیدگی به وضع پرسنل که بخشی مرتبط با حوزه مالی و بخشی مرتبط با حوزه برنامه‌ریزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار مشهد بابیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی هر دستگاه و سازمانی به‌ویژه ابر سازمان شهرداری است خاطرنشان کرد: بر همین اساس جایگاه و شأن پرسنل باید حفظ شود و بحث‌های معیشتی‌شان موردتوجه قرار بگیرد؛ خوشبختانه در قانون هفتم توسعه این موضوع مورد توجه قرار گرفته و ما نیز از طریق دبیرخانه مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور در حال پیگیری آن هستیم و از معاونت مالی و پشتیبانی نیز می‌خواهیم مستمراً این موضوع را پیگیر کنند.

قلندر ادامه داد: از سوی شهرداران کلان‌شهر‌ها نامه‌ای در این خصوص به رئیس مجلس نوشته‌ایم و پیگیری‌های شفاهی نیز در حال انجام است.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم و اصلی که باید از سوی معاونت مالی و پشتیبانی پیگیری و موردتوجه ویژه قرار گیرد بحث‌های درآمد‌های نقد و غیر نقد و همچنین بحث تملکات و ورود املاک به محدوده است که باید برای آن‌وقت گذاشته شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه نکته مهم دیگری که باید موردتوجه حوزه مالی قرار بگیرد"نه گفتن" است اظهار کرد: "نه گفتن" یکی از سخت‌ترین کار‌ها در حوزه مالی است، اما باید آن را یاد بگیرید و تمرین کنید، البته "نه گفتن" باید با زبان نرم باشد.

قلندر در خصوص مدیرکل امورمالی و ذی‌حسابی شهرداری مشهد نیز گفت: آقای احمدزاده را از قبل می‌شناسم، ایشان فردی توانمند، پاک دست و پرتلاش هستند که در حوزه مالی با جناب آقای جباری کار کرده‌اند و به این حوزه آشنایی کامل دارند که امیدوارم با حمایت و کمک معاونت مالی و پشتیبانی تحول خوبی را دراین حوزه ایجاد کنند؛ به‌ویژه اکنون‌که قرار است پروژه‌های عمرانی آغاز و کلنگ زنی شود و سایر پروژه‌ها ادامه پیدا کند فعالیت این حوزه بسیار مهم است.

وی افزود: توزیع مناسب اعتبار بین پروژه‌ها و بخش‌های مختلف نیز بسیار اهمیت دارد و باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

شهردار مشهد در ادامه با تبریک انتصاب سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری گفت: بعد از رفتن آقای نعمتی به استانداری با مشورت دوستان به چند گزینه رسیدیم، جناب آقای شیخانی فردی بود که تجربه کار در مدیریت شهری و رسانه را داشتند و پیش‌ازاین روابط عمومی شورای اسلامی شهر بودند و ازنظر اخلاقی نیز انسانی باشخصیت، اخلاقمدار و دارای ارتباطات تنظیم‌شده با سایر حوزه‌ها بودند.

قلندرداضافه کرد: به جناب آقای شیخانی گفتم شما رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری و شورای شهر مشهد هستید، لذا باید تلاش کنید و روی خدمات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر که یک مجموع هستند به‌صورت پررنگ مانور دهید نه روی فرد و تا می‌توانید واقعیات را از طریق روابط عمومی بیان کنید.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه ۱۳۷ نیز همکاران را تشویق کنید تا به‌موقع و با یک ارتباط مناسب پاسخ مردم را که در واقع ناظرین عملکرد ما هستند را بدهند.

شهردار مشهد بابیان اینکه باید تلاش شود تا روابط عمومی دراین دوره به برند تبدیل شود اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری باید به‌گونه‌ای باشد تا شاهد ثبت یک دوره موفق باشیم.

قلندر افزود: اقداماتی در زمان آقای نعمتی انجام‌شده که باید ادامه پیدا کند و اگر ضعف‌هایی وجود داشته باید برطرف شود، اما موضوعی که مهم است کار‌ها باید منصفانه و واقعی منعکس شود.

وی گفت: در انعکاس اقدامات نیازمند کار ویژه‌هایی هستیم، به‌طور مثال در بحث انتقال پادگان که کار ویژه این دوره مدیریت شهری است نیازمند اقدامات ویژه‌ای هستیم، در کنار پروژه پادگان بحث قطار شهری، بوستان ۷۲ هکتاری، پروژه‌های حمل‌ونقلی و سایر پروژه‌ها نیز باید به شکلی مناسب موردتوجه قرارگرفته و در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

شهردار مشهد ادامه داد: در مجموع با توجه به شناختی که از آقای شیخانی و همکارانشان دارم، می‌دانم که می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه روابط عمومی رقم بزنیم و دراین مسیر هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام خواهیم داد تا شاهد برندسازی در حوزه پروژه‌های شهری و سایر خدمات مدیریت شهری باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->